Directorul operațional al Nissan a anunțat că firma sa a decis să renunțe la dezvoltarea de noi motoare cu combustie internă în Europa, odată ce va intra în vigoare Euro 7, setul mai dur de standarde de emisii.
În timpul unui interviu acordat emisiunii „Squawk Box Europe” de la CNBC, Ashwani Gupta a prezentat câteva dintre motivele care stau la baza acestei schimbări planificate, un subiect pe care l-a abordat de mai multe ori în trecut.
Un motiv cheie care a stat la baza deciziei, a spus Gupta, a fost legat de cât de competitive vor fi mașinile cu motorină în urma introducerii Euro 7, având în vedere că va trebui folosită o nouă tehnologie pentru ca aceste vehicule să se conformeze reglementărilor. Un alt factor care a fost luat în considerare a fost dacă clienții ar fi dispuși să plătească pentru costul unei astfel de tehnologii.
Potrivit grupului de campanie Transport & Environment, cu sediul la Bruxelles, standardele Euro 7 ar urma să fie implementate în 2025. Din comentariile lui Gupta, s-ar părea că Nissan și-a făcut o idee despre cum va evolua piața și cum se vor comporta consumatorii europeni în viitor.
Gupta a ținut să sublinieze că decizia se referă la dezvoltarea de noi motoare cu combustie internă, mai degrabă decât la cele deja existente pe piață.
Gupta a explicat că, la momentul introducerii Euro 7, clienții vor trebui să plătească „mult mai mult” pentru o mașină cu motor cu ardere internă decât pentru una electrificată. „Nu noi suntem cei care decidem, ci clienții care vor spune că mașina electrică are mai multă valoare decât o mașină cu motor cu ardere internă”.
În noiembrie anul trecut, Nissan a declarat că va investi 17,3 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a accelera electrificarea liniei sale de produse.
Compania a precizat că își propune să lanseze 23 de noi modele electrificate până în 2030, dintre care 15 vor fi complet electrice. Ea vizează un mix de electrificare de 50% pentru mărcile sale Nissan și Infiniti până la sfârșitul deceniului.
Comisia Europeană are ca obiectiv o reducere de 100% a emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme și camionete până în 2035.